Black Hill - Aleluja Agrocore
autor: Veronika Kovalová | vydáno dne 14. 03. 2007

Berounská pětka Black Hill vydala své demo cd, které se na nás řítí pod názvem aLeLuJa aGRoCoRe. Roztomilý traktůrek na obalu slibuje agrojízdu přes pooraná pole a musím říct, že hudba opravdu šlape, jak už celý cover naznačuje.

Grafické zpracování je příjemné a docela potěší, když člověk zjistí, že je s ním sladěný i web. Při otevření coveru na vás vypadne malá vizitka kapely Black Hill, což se taky hned tak nevidí. Když jsme u toho webu, celkem mě zaujaly  fotky členů kapely v jejich profilu, ale dost už o vzhledu a přejděme k tomu nejdůležitějšímu, čímž je hudební sdělení kapely.

Demo obsahuje pět songů a jejich poslech docela rychle uteče. Není to ani tak způsobeno délkou jednotlivých skladeb, jako spíše jejich rytmem, nášlapností a úderností, což jednoznačně hodnotím jako plus. Ačkoli jsou všechny skladby hodně podobné, za dvě nejlepší považuji úvodní Láryfáry a třetí Samuraj, která končí hláškou nějakého snad vytočeného asiata. Docela by mě zajímalo, co říká, takže pokud to někdo víte, pochlubte se. Podobnost skladeb je daná hlavně kytarami. Celkový zvuk kytar je na demo nahrávku poměrně dobrý, uhlazený a ucelený, ovšem ve všech písničkách je skoro stejný. Není to jen barevností kytar ale také riffy.

Další plus jsou jednoduché zpěvné linky, snadno zapamatovatelné také díky nekomplikovanému českému textu. Největší slabinou jsou ovšem bicí, dokonce bych je označila za kámen úrazu celé desky. Zvuk je plytký, chybí v něm veškerá hutnost kopáku, která je pro takovou hudbu opravdu důležitá. Vzhledem k tomuto faktu, ztrácí demo výrazně na kvalitě.

Hudba není žádnou poslechovou záležitostí, spíš typická koncertní. Uvítala bych víc invence při skládání nových věcí. Každopádně aLeLuJa aGRoCoRe není až takovou katastrofou, díky našlapanému rytmu celé placky a zapamatovatelným melodiím i textu si určitě základnu fanoušků snadno najde. Když sečtu veškeré plusy a minusy a vezmu v úvahu, že je to sice demo, ale už třetí, hodnotím čtyřmi body.

Hodnocení 4/10

Seznam skladeb: 1-Láryfáry, 2-Fittipaldi, 3-Samuraj, 4-Kovboj Král, 5-Aleluja Agrocore

Celkový čas: není uvedeno