Nežfalež - Ber dokud dávám
autor: Zdeněk Strmiska | vydáno dne 07. 10. 2008

Pražská punková formace letos v červnu vyskočila s novým CD nesoucím se v rytmu 77. Punkového posluchače rozhodně nezklame a posluchače, které tento žánr neoslovuje, možná i něčím překvapí.

Do rukou se mi dostalo CD kapely, kterou jsem dosud vůbec neznal. Proto mé první kroky vedly na jejich webové stránky, kde jsem se o této kapele snažil získat pár informací. Poté co jsem si o kapele udělal potřebný obrázek, nezbývalo nic jiného než se směle pustit do poslechu nového CD kapely Nežfaleš pod názvem „Ber dokud dávám“, vydaného v červnu 2008 u Cecek Records.

Netrvalo ani 15 vteřin a hned se mi po předchozím zkoumání kapely potvrdilo, o co tady vlastně jde. Punkový rock´n´roll s vlivem magického čísla 77, jsou možná nejvhodnější škatulky seřazené za sebou, a to v 10-ti různých podobách. První píseň odstartovala melodickou a punk-rockově průraznou atmosféru, která se horizontálně hrne celých 32 minut. Nerad bych začal přirovnávat ke známějším kapelám tohoto žánru, ale pro ty co si dost dobře nedokážou udělat představu o kapele, možná jim trochu napoví legendární „Zóna A“. Z této nahrávky je cítit, že se jedná o vzájemně se doplňující skupinovou práci, jež výsledek završili i vhodným výběrem nahrávacího studia, který se rozhodně postaral o správný punkový sound.

Po textové stránce toto album rovněž nekulhá, naopak. Docela mě baví jejich nepříliš angažované a občas i lehce vtipné texty. K tomuto bych rád poukázal na píseň „Postavenej do řady“, pojednávající o řadě na úřadě :) Co mě ale na této desce trošku ztrácí na hodnocení je samotný papírový booklet. Možná bych klukům doporučil příště navštívit lepší grafické studio. Každopádně není tak důležitá krabička, ale audio obsah, a ten se povedl.

čili kdybych to měl shrnout kolem a kolem, kapela Nežfaleš svůj styl hraje tak jak to cítí a v budoucnu je můžou čekat i větší úspěchy. Proto, až vám někdo bude nabízet CD „Ber dokud dávám“, tak berte a neváhejte.

[Akt. známka: 1,38 / Počet hlasů: 13] 1 2 3 4 5
přečteno 3152x | Informační e-mailVytisknout článek