Porksoda - Dej mi svojí krev
autor: Veronika Kovalová | vydáno dne 26. 02. 2009

V pořadí druhá dlouhohrající deska šesti sympatických mladých muzikantů se dostala do mých rukou schovaná pod temným bookletem, který naznačuje, že tady fakt nepude o žádnou popinu. Atmosféra bookletu naprosto koresponduje s tím, co se na vás valí z repráků následujících čtyřicetšest minut a sedmnáct sekund.

Tohle nevinné „děátko“ vznikalo v Žirovnickém studiu Hacienda, pod dohledem Miloše „DODO“ Doležala a je zaštítěno labelem Cecek Records. Kluci mají taky dost povedený web, v duchu své muziky, takže prezentace sebe sama je na české poměry víc než dobrá. S čím tedy přichází audio část?

Hned z prvních tónů mě tak trochu zarazil celkový zvuk desky. Spodky jsou jakoby zahalené v mlze a ačkoliv je tam opravdu znatelná hutná zvuková zeï baskytary a bicích, tak kopák jakoby upadá v zapomnění. Ne, že by nebyl rozpoznatelný, ale v HC hudbě bych si ho představovala poněkud agresivnější a jasnější, díky němu by byl onen diktát ještě výraznější. Celkově má zvuk trochu oldschoolový nádech. Kytary jsou svou barevností naprosto typické pro hardcore, linky a riffy taky, bohužel to celé na mě působí dojmem- nenadchne, neurazí. Skladby plynou jedna za druhou a ve většině případů se setkávám s klasickým hop skoč rytmem. Občas se objeví nějaká ta disharmonie, změna rytmu, který je čas od času posekaný a to přidává desce hodně na lesku. Líbí se mi použití různých zvuků na začátek skladeb, jde vidět, že se kluci snažili pohrát si i s detaily. Vzájemné řazení skladeb za sebou funguje hodně dobře právě i díky těmto „vsuvkám“. Z jednotlivých skladeb můžu vyzdvihnout „Jatka“, „Restart“ a „89“ z důvodu jejich odlišení od jinak občasné zašedlosti desky. Věc „89“ je instrumentální, což taky považuju za plus, objevují se zde i bonga, takže se dá mluvit o jakémsi oživení. Tato skladba má zároveň i úplně jinou náladu než převážná většina věcí na desce, jejíž atmosféru podporují právě i texty a zpěvy (řevy). Co se týče textů, tak občas se najde nějaká zajímavá myšlenka, ale spíš to na mě působí jako jedno velké klišé o krvi, nepochopení, prázdnotě atd. Zpěvu se toho zas tolik vytknout nedá, bohužel ale ani pochválit. Ničím nevybočující HC zpěvořev.

Deska „Dej mi svojí krev“ je pro mě bohužel jen dalším českým HC počinem v řadě. Rozhodně nemůžu říct, že by byla špatná. Hop skoč rytmy jsou chytlavá záležitost, síla je určitě i v jednoduchosti skladeb a rozhodně se jedná o koncertní hudbu, kdy se pod pódiem rozjede pořádný kotel a jako koncertní zážitek určitě stojí za to. Síla této kapely je tedy spíše v živém hraní, než ve studiové tvorbě. Obsahovat tak více inovace, zajímavějších pasáží, lepších textů atd, tak je pro mě „Porksoda“ a jejich druhá deska nadprůměrným hudebním zážitek. Takto na mě působí jen jako další HC formace v řadě.

Cecek Records, 2008, http://www.porksoda.cz
Stopáž: 46:17

[Akt. známka: 3,00 / Počet hlasů: 2] 1 2 3 4 5