Recenze nové desky Korn – III – Remember Who You Are
autor: Jiří Kurt Strohschneider | vydáno dne 18. 08. 2010

Po třech letech se s novou deskou přihlásila jedna z nejzásadnějších metalových skupin devadesátých let – američtí Korn. Do stálé sestavy přibyl nový bubeník (Ray Luzier, který s kapelou odehrál svůj první koncert už 13. ledna 2008) a je to hned od první skladby znát, Luzier hraje jako utržený ze řetězu.

Kapela si vzpomněla na období největší slávy, udělala obrat o 180 stupňů, opět přizvala ke spolupráci prověřeného producenta Rosse Robinsona, který se postaral o zvuk jejích prvních alb, odvrhla experimenty se skladbou i elektronikou a nahrála desku, která má sílu a projev, jako by muzikantům bylo zase pětadvacet, ale přitom je slyšet vyhranost a melodika desek novějšího data. Opět slyšíme pro Korn typickou rytmickou souhru bicích a slapové baskytary, zpěvák Jonathan Davis má emotivnější projev (není sice až tak ubrečený, jako tomu bylo před patnácti lety, ale kdo by mu ty nářky taky dneska věřil…) a celkově je nahrávka dravější než minulé počiny. Kapela se k tomuto obratu přiznává už vlastně v názvu desky. Tato upřímnost mi je velmi sympatická – Korn nezapomínají, kým jsou a čím toho dosáhli.

Asi není úplně namístě hovořit o úplném „návratu ke kořenům“, ten proběhl opravdu jen napůl, nicméně deska vyzní uvěřitelněji než například album Také A Look In The Mirror, u kterého byl cítit kalkul na první poslech. Kapela jako by chytla druhý dech a řekla si, že by nebylo špatné to zkusit jako zamlada, ale přitom netlačí na pilu. Kapela sází na jistotu, vrací se ke stylu, kterým si získala miliony fanoušků po celém světě.

Deska obsahuje jedenáct skladeb včetně intra + další tři v limitované edici, která má i odlišný obal. Najdou se na první poslech singlovky, i až skoro taneční záležitosti, ale i temnější a zadumanější skladby. Z bonusového materiálu určitě potěší live verze prvního singlu kapely Blind, ve které jsou Korn zastiženi v životní formě.

Ty tam jsou doby, kdy Korn udávali hudební směr, nicméně stále mají co říct a věřím, že tímto albem udělají radost jak skalním fanouškům, které si získali právě svými prvními deskami, tak těm novým, kteří Korn teprve objevují.

Tracklist:
1)Uber-Time
2) Oildale (Leave Me Alone)