Recenze BlaCK HiLL – Kakadu
autor: Jiří Kurt Strohschneider | vydáno dne 08. 09. 2010

Berounská kapela BlaCK HiLL působí na domácí scéně už skoro dvacet let (od roku 1992 s pauzou 1995-2001), ale ke mně se dostala až teprve teď – s poslední deskou, která nese název Kakadu. Ihned mě zaujal pozitivní obal, na kterém je silueta papoucha na zeleném podkladě. A to, že se jedná o veselou partu, se potvrzuje hned po vložení disku do přehrávače.

Texty má kapela zásadně v češtině, což považuji za absolutní plus – v dnešní době, kdy se většina kapel snaží zpívat anglicky (asi všichni čekají ty telefonáty z USA s nabídkami na tour), jde o příjemné zpestření – domácí posluchač aspoň ví, co má kapela na srdci. Obsahem textů je většinou ironicky podaný pohled na svět – témata si kapela vybírá různorodá – od lákavosti anonymity, přes politiku, až po zkušenosti z hudební branže. Hudebně se na desce najde několik zajímavých riffů, které jsem rozhodně nečekal. Popravdě jsem si myslel, že se dočkám tvrdšího Kabátu, ale ouha, BlaCK HiLL hrají sice přímočaře a dost nekomplikovaně, ale přitom dokážou přijít s neobvyklou harmonií, která onen agro-core, jak jejich styl média označila, značně posune a oživí. Kytaristi svoje nástroje ovládají zručně, stejně tak bubeník – co se týče basáka, těžko říct. Toho jsem na CD ani po pátém poslechu nenašel. No a vokální projev je spíš deklamovaný než zpívaný. Většina textu je navíc prováděna sborově, což také přidává na intenzitě, nicméně ani to nepomáhá dostat vokál řádně do popředí, celkově se utápí pod nástroji.

Celkově desku hodnotím jako příjemnou tvrdší tancovačku, která nemá zbytečně obrovské ambice a která by si zasloužila lepší zvuk.

Tracklist:
1) Kakadu